Obsah
- Tenisové a volejbalové kurty
- Memoriál Václava Dobeše Šárovcova Lhota - Zvičina
- Spolek Přátel Mezihořského údolí KARAS
- Sjezd Javorky
Tenisové a volejbalové kurty
Tenisové a volejbalové kurty byly vybudovány v roce 1989 na místě vichřicí pokácenou Lipovou návsí. Obě hřiště vznikly za podpory MNV Mlázovice, jejíž součástí byla naše obec. V roce 2007 bylo volejbalové hřiště přebudováno a uzpůsobeno na víceúčelové hřiště pro hry volejbal, nohejbal a basketbal.
Rozpočtové náklady činily 115 000 Kč. Povrch obou kurtů tvoří antuka, tenisový kurt má plastové čáry. Na obou hřištích se každoročně koná mnoho turnajů.
Technické zázemí pro toto sportoviště tvoří tenisová buňka s posezením a možností drobného občerstvení při pořádání akcí a turnajů.
Memoriál Václava Dobeše Šárovcova Lhota - Zvičina
Tento závod je započítávaný do Českého poháru v běhu do vrchu zároveň však jedinečný sranda "match" pro recesisty.
Před více než 40 lety vznikl závod z hecu a z recese. P. Dobeš tehdy v hospodě prohlásil, že uzavře sázku s každým, kdo si myslí, že doběhne ze Šárovcovy Lhoty až na Zvičinu (kopec ve VČ) nejdéle do dvou hodin. Každá minuta nad tento limit bude znamenat jedno pivo pro něj, naopak každá minuta pod dvě hodiny pak prohru jednoho piva. Těch, kteří se odhodlali k činu ohrožujícímu jejich fyzickou integritu, nebylo mnoho - celkem čtyři. VÝSLEDEK (1:37:00) znamenal pro Dobeše prohru 92 piv. Po sedmi letech byl dluh oněch 92 piv skutečně a konečně vyrovnán.
Jak jsme zjistili v zákulisí, byla tehdy trasa na Zvičinu připravena zdaleka nejlépe ze všech ročníků. J. Zvoníček, dlouholetý předseda organizačního výboru, jako myslivec v tomto revíru cestu na Zvičinu několikrát prošel a našel různé zkratky. V rámci přípravy byla tehdy trasa značena citróny na stromech, které měly uhasit žízeň.
Z dalších perliček by bylo zajímavé zmínit, že v duchu tradice, si mnohdy místní matadoři připravují své vlastní zkratky. Kdybyste po trati náhodou viděli skupinku borců, v žádném případě se k nim nepřipojujte. Před několika lety jsem to zkusil. Trasa byla opravdu o trochu kratší, ovšem musel jsem přebrodit potok, běžet zabláceným polem místo silnicí a moje tělo tak bylo poznamenáno fyzickým utrpením a psychickým strádáním, protože jsem navíc oněm starším kmetům se svou nadváhou nějak nemohl stačit.
Zvičina se běhá dodnes. Před více než 30 lety byl závod zařazen do Českého poháru v bězích do vrchu, je navštěvován mnoha předními sportovci a časy těch nejlepších se dostaly pod jednu hodinu. Závod je to opravdu těžký. Posuďte sami - délka 13.6km, převýšení 393m.
Oficiální portál memoriálu www.zvicina.cz.
Album Zvičina 2012
Album Zvičina 2013
Album Zvičina 2014 Sponzoři 2014
Spolek Přátel Mezihořského údolí KARAS
Spolek Přátel Mezihořského údolí KARAS již delší dobu provozuje lyžařský vlek na své základně v Mezihoří. Tento vlek byl staršího typu, lyžař se připojoval na lano se za půjčenou kotvičkou. Tento druh vleku byl hlavní příčinou malému zájmu lyžařů o naší sjezdovku, protože výrazně zpomaloval odbavení lyžařů.
Spolek se v roce 2002 rozhodl toto zařízení odstranit a vybudovat nový vlek typu VL 315 MOD I s pevnými unášeči vzor POMA, jenž byl poprvé v provozu v lyžařské sezóně 2003/2004 a plně se osvědčil.
Postavení Lyžařského areálu KARAS Mezihoří v porovnání s ostatními je zvýhodněno zejména severní expozicí svahu a “mrazovou” kotlinou Mezihořského údolí. Další předností areálu je, že pro oblast Hořicka, Ostroměřska, Mlázovicka a Bydžovska je nejbližší spádovou oblastí a je velmi dobře přístupný.
Průměrná sezóna za posledních sledovaných 10 let vychází na 27,5 dne s využitím pouze přírodního sněhu.
Sjezdovka je upravována rolbou, která je ve vlastnictví spolku a díky této technologii úpravy tratě se výrazně prodlužuje doba provozu sjezdovky.
Oficiální portál spolku www.skikaras.cz
Sjezd Javorky
Každoročně se na rozhraní dubna a května koná akce místních vodáků, a to sjezd řeky Javorky. Jedná se o pomyslné otevření řeky partou kamarádů a přátel započatý v roce 2001 se startem u mostu, svačinkou po trase a konečným vyloděním na rybníce v Oboře. Jízda lodí završená opečením vuřtů na hrázi a návrat historickou hasičskou „Erenou“ (Praga A150) do obce. Posledního ročníku se účastnilo 16 lodí.